سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی رنگ، میان رنگ ها

بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مسائل زنان - بخش اول

    نظر

1-   رشد و تکامل زنان 

براى اسلام، زن و مرد هیچ فرقى ندارد. براى اسلام، جنس زن یا جنس مرد مطرح نیست؛ تکامل انسانى مطرح است....
چون دو حصّه پیکره بشرند، دو بخش وجود بشرى هستند. از لحاظ جنبه‏ى بشرى و جنبه الهى، هیچ تقاوتى با همدیگر ندارند.

[بیانات مقام معظم رهبرى در همایش بزرگ خواهران در ورزشگاه آزادى به مناسبت جشن میلاد کوثر30/7/1376]

نگرش اسلام به زن از باب تکامل معنوی و انسانی اوست...
[پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 14/8/68 در سمینار بررسی شخصیت زن از دیدگاه امام خمینی]

ما برای زن ارزش واقعی انسانی قائلیم. ما میان زن و مرد تفاوتی قائل نیستیم معتقدیم زن و مرد هر دو انسانند و میدان تکامل رویشان باز است هر چه تلاش کنند، هر چه زحمت بکشند و هر چه به سمت خدا پیش روند به همان اندازه رشد و تکامل پیدا خواهند کرد.
[حدیث ولایت، ج3، ص64ـ تاریخ 15/9/68]

 اگر زن در جامعه بتواند به علم و معرفت و کمالات معنوى و اخلاقى‏اى که خداى متعال و آیین الهى براى همه انسانها - چه مرد و چه زن - به طور یکسان در نظر گرفته است، برسد، تربیت فرزندان بهتر خواهد شد، محیط خانواده گرمتر و با صفاتر خواهد شد، جامعه پیشرفت بیشترى خواهد کرد و گره‏هاى زندگى آسانتر باز خواهد شد....هدف این است که ... زنان انسان بزرگ شوند. این ممکن است و در اسلام تجربه شده است.
[
بیانات مقام معظم رهبرى در همایش بزرگ خواهران در ورزشگاه آزادى به مناسبت جشن میلاد کوثر30/7/1376]

من به شما بانوان مسلمان و انقلابى سفارش مى‏کنم که هر چه مى‏توانید و در هر کجا که هستید، ایمان و معرفت اسلامى خود را رشد و عمق بدهید و روزبه‏روز آگاهى خودتان را بیشتر کنید.
[سخنرانى در دیدار با جمع کثیرى از زنان شهرهاى تهران، تبریز، اصفهان، کرمان، قم، قزوین، یزد، کرج و استانهاى چهارمحال و بختیارى و مازندران
26/10/1368]

چنانچه نگذارند زن به تحصیلات صحیح و به علم و معرفت دست پیدا کند، این ظلم است. اگر شرایط طورى باشد که زن فرصت پیدا نکند به خاطر زیادى کار و فشار کارهاى گوناگون، به اخلاق خود، به دین خود و به معرفت خود برسد این ظلم است.        [بیانات مقام معظم رهبرى در همایش بزرگ خواهران در ورزشگاه آزادى به مناسبت جشن میلاد کوثر30/7/1376]

دربارة زهرای اطهر(س) هرچه انسان بیش‌تر فکر کند و در حلات آن بزرگوار بیش‌تر تدبّر کند بیش‌تر دچار شگفتی خواهد شد. تعجب انسان نه فقط از این جهت است که چطور یک موجود انسانی در سنین جوانی می‌تواند به این رتبه از کمالات معنوی و مادی نائل بشود (که البته این خود هم یک حقیقت شگفت‌انگیز است) بلکه بیش‌تر از این جهت است که اسلام با چه قدرت عجیبی توانسته است تربیت والای خود را به حدی برساند که یک زن جوان، در آن شرایط دشوار بتواند این منزلت عالی را کسب کند! ه معظمت این موجود و این انسان والا تعجب‌آور و شگفت‌انگیز است و هم عظمت مکتبی که این موجود عظیم‌القدر و جلیل المنزلة را پدید آورده است.
(دیدار با جمع کثیری از بانوان کشور، 25/9/71 جمهوری اسلامی)